Listing 1 - 10 of 434 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
STIPPESTAPPEN 1 (1ste en 2de leerjaar) Al gehoord van Stippe? Babbelkous? Babbelmeter? Pietje Precies? Die komen allen tot leven in Stippestappen. Met Stippestappen train je een efficinte leer- en werkhouding in het eerste en tweede leerjaar van de basisschool. Met Stippestappen leer je de leerlingen opdrachten, leertaken en leren leren strategisch aanpakken. Met Stippestappen laat je de 4 stappen van de beertjes van Meichenbaum vertolken door het toffe figuurtje Stippe: Wat moet ik doen? Hoe ga ik het doen? Ik doe het! Ik kijk na. Met Stippestappen effen je de weg naar dat stappenplan: stilzitten, stil zijn, concentratie, relaxen, vinger opsteken, starten en stoppen - Stippestappen kun je aanleren in enkele lessen, direct toepassen en integreren in alle lessen en activiteiten. Stippestappen is haalbaar voor elke leerling en elke leerkracht. Het invoeren vraagt alleen regelmatige training en een consequente aanpak. Stippestappen bestaat uit een losbladige map met kopieerbladen. Een theoretisch Gedeelte bevat een handleiding met veel praktijkvoorbeelden en een praktisch gedeelte met motiverende werkbladen. Deze kopieermap is een pareltje van multifunctioneel materiaal: observatielijst, schoolwerkplan, klassikale instructietekeningen en -pictogrammen, versjes en liedjes, werkinstrumenten als de 'babbelkous' en de 'babbelmeter', medailles, mandala, ganzenspel, puzzels, kijk- en werkblaadjes, teken-, kleur-, knutsel- en leeropdrachten, toegepaste lesjes - Stippestappen bulkt van haalbare en prettig gellustreerde opdrachten. Door Stippestappen breng je meer rust, houvast en structuur in je eigen lespraktijk en in de werkhouding van je leerlingen. Door Stippestappen bekomt elke leerling en elke leerkracht meer succeservaring en een beter leereffect. Stippestappen onderbouwt je hele onderwijsleerproces met een strategische werkhouding n een praktisch stappenplan. STIPPESTAPPEN 2 (2de en 3de graad) Als 'leer-kracht denk je niet alleen na over 'Wat moet ik de kinderen leren?', maar zeker ook Over 'Hoe zorg ik dat deze kinderen graag en goed zelfstandig blijven leren? Hoe help ik deze leerlingen om hun eigen manier van leren kritisch te observeren, bij te sturen en te verrijken? In navolging van Stippestappen 1, bouwen we ook hier verder op de zelfinstructiemethode van de beertjes van Meichenbaum. In deze uitgave voor de tweede en derde graad worden de 4 Stippestappen verder geautomatiseerd en uitgebreid met een 5de stap, het reflecteren. De verschillende stappen krijgen hun toepassing in diverse situaties zoals het voorbereiden van een toets, het oplossen van conflicten, samenwerken, het zelfstandig uitvoeren van opdrachten. Stippestappen is haalbaar voor elke leerling en elke leerkracht. Het invoeren vraagt alleen regelmatige trainingen een consequente aanpak.Met Stippestappen * Train je een efficinte leer- en werkhouding in het 3de en 4de leerjaar. * Leer je de leerlingen opdrachten, leertaken en leren leren strategisch aanpakken. Door Stippestappen * breng je meer rust, houvast En structuur in je eigen lespraktijk en in de werkhouding van je leerlingen. * beleeft elke leerling en leerkracht een succeservaring, met leereffect tot gevolg. * Wordt je onderwijsproces onderbouwd met een strategische werkhouding. Stippestappen bestaat uit een losbladige map met kopieerbladen. Een theoretisch gedeelte bevat een handleiding met veel praktijkvoorbeelden en een praktisch gedeelte met motiverende werkbladen.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
478.3 --- Schoolagenda --- Leren leren --- schoolagenda's --- leren leren
Choose an application
Study methods --- leermethoden --- leren leren
Choose an application
Study methods --- leermethoden --- leren leren
Choose an application
Schoolmanagement --- Leerlingbegeleiding --- Zelfwerkzaamheid --- Leren leren
Choose an application
Marja en Moes zijn twee eigenwijze wijsneuzen die elkaar helpen bij huiswerk maken. Morgen heeft Moes een spreekbeurt en hij is een beetje te laat begonnen én zenuwachtig. Marja biedt hulp. Zij laat Moes zien hoe hij een mindmap kan maken. Een prachtig hulpmiddel om een spreekbeurt voor te bereiden en te geven!(https://www.kindertalenten.nl/mindmappen-met-marja-en-moes/)Zie ook: https://www.onderwijsmaakjesamen.nl/uploads/2011/09/OMJS_Mindmappen_single_page_v1-2-2.pdf
Mindmap --- Studiemethode --- Leren leren --- Huiswerk
Choose an application
Study methods --- Leren leren --- Studiemethoden --- Studiemethode
Choose an application
De toolbox Leren.Hoe?Zo! bevat 55 kaarten boordevol tips en inzichten om een gepaste studiemethode te vinden en je leren in eigen handen te nemen. Hij is bedoeld voor jongeren (vanaf 11 jaar). Ook ouders, leerkrachten of begeleiders kunnen ermee aan de slag thuis of in de klas.https://www.lerenhoezo.be/)
Leren --- Studiemethode --- Toolbox --- Leren leren --- Leerproces
Listing 1 - 10 of 434 | << page >> |
Sort by
|